13776 работ.
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Без автора
Автор:Феофан, патриарх Иерусалимский
Феофан, патр. Иерусалимский Грамота царю Михаилу Федоровичу 1620 г.
Феофан Божиею милостию патриарх святаго града Иерусалима, святаго Сиона, Аравии, Сирии, Кана-Галилеи, обон-пол-Иордана и всея Палестины.
Смирения нашего благословение, от благодати же и дара всесвятого и животворящего Духа всем православным в вере желаем. Когда щастливе возвратилися есмы от благочестиваго и христолюбиваго царя московскаго Михаила Феодоровича на пресветлый престол Богом избранного града Иерусалима, матере церквам, посещающи и Малую Росию, в державе великаго короля польского Жигимонта третияго, во граде Киеве отпочивали, имущи же власть нашу от самого Господа, Который нас быть стражею (поставил) святого и животворящего своего гроба,—такожде и святыми седьми великими вселенскими сопорами, ради пресвятых Его владычных стоп, почести и утверждения престола и столицы иерусалимской. А ходящим нам в тыя дальныя страны (имели?) совокупленныя и соборныя речи и соединение с полнеродными превозлюбленными братиями тремя патриархами; константинопольским Кир Тимофеем, александрийским Кир Кириллом, антиохийским Кир Афанасием и оттуду и экзарху в тамошныя страны при персоне нашей святейший патриарх константинопольский посылает. За опочиванием тогда нашим в Киеве, имели есмо соборные речи со всяким церковным исправлением: прислучился между иными речьми и тайна разливания пречистых и животворящих Христовых таин: трикратное их раздавание всему народу, такожде и о частех святых, что ими причащать священницы могли в том же исправлении сами избавительное предвечное слово вочеловечение Господа нашею Иисуса Христа, един сый от Троицы. Отца и Сына и Святого Духа, подобную нам кроме греха плоть на себе взяти изволивый разумеем, и тою грамотою нашею до втораго его пришествия запечатлеваем: понеже святым своим апостолом и учеником единожды и тайною и пречистой вечери своей пресвя-
219
тое свое тело и честную свою кровь во оставление грехов дал, и то тако творити до второго и славного своего пришествия повеле, глаголющи: елижды аще ясте хлеб сей и пиете чашу сию, смерть мою воспоминаете, дондеже аз прииду, Також де о преизяшный обычай всех четырех святейших патриархов константинопольское, александрийское, антиохийское, иерусалимское, всея вкупе восточныя страны утверждают единожды святаго пречестнаго патира лжицею всем верным дается, такожде и в монастырех яко во граде застали есмы и по всех братствах тоея славныя короны польския и великаго княжества литовскаго, иже таковое раздавание ведомо нам есть. А иже московское христоименитое царство трикратнаго раздавания заживало, за повелениеми святейших патриархов, за теперешним приездом нашим тамошний московский архиепископ за благочестивым царем тот трикратный обычай покинуть обещались. Имеющи мы ведомость, что по некоих градех и селех, яко славныя короны польския, такожде и великаго княжества литовскаго того трикратного раздавания уживали: впервое глаголюще Отец, второе Сын, и третие Дух Святый, такожде и часток преподобных и мученик за самое тело Господа нашего Иисуса Христа разумение покинуть не хотят и постановлению всея вкупе церкви противны суть. Вместо тих слов: Отец, Сын и св. Дух случено с телом кровь Господа ничего Иисуса Христа единаго до уст подающе, молитву сию да глаголет священник: святое и пречистое тело, честная и животворящая кровь Господа нашею Иисуса Христа преподается
— 220
рабу Божию имя рек во оставление грехов и жизнь вечную ныне, всегда и во веки веков, крепко стрегущи, чтоб Отцу и св. Духу воплощения не признавати, такожде и частицами людей не причащати, понеже телом Христовым быти не могут. В том мы противных тому повелению нашему всех с любовию молим, якобы впредь сами себе исправляючи, того творити престали, яко правдивые пастыри словесных овец, или аще бы тако уже противно то, что церковь не держит, а держать бы имели властью от избавителя нашего Иисуса Христа данного нам и за собранием со всеми святейши патриархи, таковых тою грамотою нашею не благословению в священнодействиях яко преслущателен отдаем и от чести пречистых сокраментия, сиречь причащения, отлучаем, к которой той нашей грамоте рукою нашею подписалися есмы и печать животворящего гроба Господа нашего Иисуса Христа приложить велели. Тут же и честный отец Кир Арсений, архимандрит великия церкве, будучи при нем, руку подписал, и прочий честнии отцы архимандриты руки подписали.—Писан в богоспасаемом граде Киеве в лета от сотворения света 7129 году, плотского же смотрения Бога Слова 1620 (?) месяца июня 8-го дня».
© Гребневский храм Одинцовского благочиния Московской епархии Русской Православной Церкви. Копирование материалов сайта возможно только с нашего разрешения.